Carburateur revisie?

Velen onder u zullen denken, carburateur revisie, dat is nergens voor nodig. Er zitten geen slijtage delen in een carburateur en er gaat alleen maar lucht en benzine door dus waarom revisie. Helaas is de carburateur een onder geschoven kindje in de automotive branche. De carburateur is ter degen onderhevig aan slijtage. Wacht dacht u van bijvoorbeeld de assen & seals in de carburateur behuizing, de vlotteras en naald, acceleratie membraam en ja zelfs sproeiers die naar jaren van lucht en benzine stroming een andere setting krijgen.

Wat merkt u aan een carburateur die in aanmerking komt voor revisie.

  1. Het brandstof verbruik neemt toe/performance neemt af
  2. Vervelende benzine dampen in de auto
  3. De motor/uitlaat produceert meer rook
  4. Uitlaat is aan de binnenzijde van het sierstuk vol met roet

Voor de specialisten onder u, is natuurlijk ook het onregelmatige lopen, inhouden en het variabele stationaire toerental aanleiding om over te gaan tot controle en of revisie van uw carburateur(s).

Nieuwe brandstoffen

Het aantal klassieker dat de afgelopen jaren in rook is op gegaan is niet meer op een hand te tellen. Veel voorkomende oorzaak is de brandstof die op dit moment het goedje Ethanol gemixed krijgt. Voor de klassiekers onder ons is dit iets wat 25 jaar of meer terug nog niet bestond en daarom ook niet zijn aangepast op het gebruik ervan.  Slangen, membramen en seals lossen op of worden hard en breken. Er zijn door ons zelfs een aantal gevallen bekend waarbij zelfs het membraam van de rembekrachtiger is opgelost door het lucht/brandstof mengsel uit het inlaatspruitstuk. In een geval hebben wij zelfs vastgesteld dat door het oplossen van het membraam van de mechanische brandstofpomp het carter volledig gevuld stond met brandstof. We moeten er niet aan denken wat de gevolgen kunnen zijn als wij het niet vroegtijdig hadden opgemerkt. Brand/carter explosie of remmen die wij niet kunnen vertrouwen,  dat is iets waar niemand met zijn klassieker op zit te wachten.

Brandstofpomp?

Ook uw brandstofpomp ongeacht deze elektrisch of mechanisch is, is een onderdeel dat aandacht nodig heeft. Onderhoud is niet uitsluitend motor olie, bougies en contactpunten en filters. Klassieke brandstofpompen zijn eigenlijk altijd reviseerbaar. Alle inwendige delen zoals membramen, valves en seals zijn vervangbaar en als het een elektrische pomp betreft dan zijn meestal ook de contactpunten en of condensator/blusdiode vervangbaar. Tuurlijk zal iedereen kunnen horen dat de elektrische pomp nog tikt maar of de noodzakelijke capaciteit, volume/opbrengst en druk nog behaald wordt is op deze wijze niet vast te stellen.
Dit zijn de zaken die wij voor u kunnen verzorgen, alle drukken en opbrengsten worden gemeten en indien nodig gecorrigeerd. Uw mechanische en of elektrische brandstofpompen wordt voorzien van nieuwe membramen, valves en seals, elektrisch worden ook alle noodzakelijke delen vernieuwd. Het mag duidelijk zijn dat alle nieuwe parts die wij hiervoor gebruiken volledig bestand zijn tegen de huidige brandstof die gemixed worden met Ethanol. Als het gaat om kwaliteit en betrouwbaarheid dan doen wij geen concessies alles word uit de kast gehaald om kwaliteit en betrouwbaarheid naar een hoger level te brengen.

Noodzakelijk of gewenst?

Bij twijfel niet inhalen is een bekend advies. Voor zaken brandstof relateert is ons advies "neem geen onnodige risico's".  Defecten in het brandstof systeem kunnen gevolgen hebben op het remsysteem, overmatige motorslijtage en in het ergste geval brand.  Defecte remmen kunnen schade tot gevolg hebben maar is veelal te herstellen, ook is overmatige motorslijtage meestal door een kostbare motorrevisie weer op te lossen.
Bij brand zal duidelijk zijn dat dit uw klassieker in 99% van de gevallen volledig afschrijft. Als u de kosten voor een carburateur, brandstofpomp revisie afweegt tegen het afschrijven van uw klassieker is en blijft ons moto neem geen onnodige risico's en stel controle niet uit tot het te laat is. Onze specialisten staan voor uw klaar. Informeer naar de mogelijkheden of bezoek onze site carburateur revisie voor een verder uiteengezet specialisme wat meer is dan demonteren, pakkingen vervangen en weer monteren.

Adres: Pascalweg 25D, 4104 BE, Culemborg, Nederland.

Telefoon: 0345 507388

Email: info@2fusionspecials.nl